Reklamácia

Tento reklamačný poriadok bol vypracovaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník a zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa, všetko v účinnom znení a vzťahuje sa na tovar zakúpený na našom e-shope. Predávajúcim je obchodná spoločnosť Brabantia-shop.sk, K Nouzovu 1, Praha 12, 143 00, IČO: 74257315, DIČ: CZ7711210012  (ďalej len „Predávajúci“). Kupujúci prevzatím tovaru od Predávajúceho, alebo prevzatím tovaru v sieti Zásielkovňa či od prepravcu súhlasí s týmto reklamačným poriadkom.

I. ZÁKLADNÉ PODMIENKY REKLAMÁCIE

Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru v záručnej dobe vada, má kupujúci právo túto vadu reklamovať.
Za vadu nemožno považovať zmenu (vlastnosti) tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebovania, nesprávneho používania, nedostatočnej alebo nevhodnej údržby, v dôsledku prirodzených zmien materiálov, z ktorých je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia kupujúcim či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.
Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.

II. ZÁRUČNÁ DOBA

Záručná doba na spotrebný tovar je 24 mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim, pokiaľ nie je výrobcom uvedená záručná doba dlhšia. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, kedy kupujúci po skončení reklamačného konania bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. Záručnú dobu nemožno zamieňať so životnosťou tovaru, tj. dobou, počas ktorej pri správnom užívaní a ošetrovaní môže tovar vzhľadom k svojim vlastnostiam, danému účelu a rozdielnosti v intenzite jeho užívania vydržať.

III. UPLATNENIE REKLAMÁCIE

Miestom na uplatnenie reklamácie je predajca, u ktorého bol tovar zakúpený. Kupujúci môže uplatniť reklamáciu osobne, alebo zaslaním tovaru na reklamáciu prepravnou službou na adresu: Brabantia-shop.sk, K Nuzovu 1, Praha 12, 143 00.

Reklamáciu je povinný kupujúci uplatniť bez zbytočného odkladu po zistení vady, aby mohla byť reklamácia správne posúdená a vybavená.

V prípade zaslania tovaru prepravnou službou je vhodné najmä zaslanie kópie nákupného dokladu. Reklamácia sa považuje za riadne uplatnenú, ak je reklamovaný tovar kompletný a doložený potrebnými dokladmi. V prípade zaslania chybného tovaru na reklamáciu je kupujúci povinný odovzdať tovar kompletný a vo vhodnom obalovom materiáli, ktorý vyhovuje prepravným požiadavkám dodaného tovaru – nelepšie v pôvodnom obale. Predajca nie je povinný prijať na reklamáciu tovaru, ak nebude vhodne zabalený a odovzdaný s dodanými súčasťami a príslušenstvom. Reklamovaný tovar bude prijatý na reklamáciu, len ak je tovar riadne vyčistený, vysušený a posúdeniu reklamácie nebránia všeobecné zásady hygieny.
Protokol reklamácie tovaru na stiahnutie tu: protokol reklamácie tovaru

Predávajúci nepreberá žiadne nevyžiadané zásielky na dobierku alebo na náklady Predávajúceho.

IV. VYBAVENIE REKLAMÁCIE

Reklamácia, vrátane odstránenia vady, musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Predávajúci s kupujúcim nedohodnú na dlhšej lehote. Pokiaľ nedôjde k vybaveniu reklamácie v tejto lehote, má kupujúci rovnaké práva, ako by sa jednalo o vadu neodstrániteľnú.

O tom, kedy bolo právo zo zodpovednosti za vady uplatnené, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne o spôsobe vybavenia reklamácie bude kupujúci informovaný emailom.

Pokiaľ bol tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení automaticky zaslaný na adresu kupujúceho.

V. ODSTRANITEĽNÉ CHYBY

Za odstrániteľné vady sa považujú také chyby, ktoré je možné opravou odstrániť bez toho, aby utrpel vzhľad, funkcia a kvalita tovaru a oprava môže byť vykonaná riadne v stanovenej lehote. Lehota na odstránenie vady nesmie presiahnuť 30 kalendárnych dní, popr. dobu dlhšiu, na ktorej sa Predávajúci s kupujúcim dohodli. Posúdenie charakteru vady prislúcha Predávajúcemu.

VI. NEODSTRÁNITEĽNÉ CHYBY

Kupujúci má teda najmä právo, aby reklamovaná vada bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Ak to nie je vzhľadom na povahu vady neúmerné, môže kupujúci požadovať výmenu tovaru, alebo, ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti. Pokiaľ nie je oprava vady ani výmena tovaru možná, môže kupujúci žiadať primeranú zľavu z ceny tovaru, alebo od zmluvy odstúpiť.

Za neodstrániteľnú vadu sa považuje taká chyba, ktorú nemožno odstrániť alebo jej odstránenie nie je možné vo vyššie uvedenej lehote 30 dní (príp. v lehote dlhšej, na ktorej sa Predávajúci s kupujúcim dohodli).
Ak ide o vadu neodstrániteľnú, ktorá bráni tomu, aby tovar bol riadne používaný ako tovar bez vady, má kupujúci právo požadovať výmenu tovaru za nový bezchybný alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy.